onsdag den 19. december 2012

Professionelle samarbejdspartnere?

OK, dette indlæg kan opfattes som brok, men er ment som et indblik i, hvordan man ikke opfører sig, hvis man ønsker at drive en professionel og vedvarende forretning.

Det handler om et "telemarketingsbureau" (det kalder de sig selv på deres hjemmeside), der hedder HVL-Gruppen, der sælger annoncering på storskærme rundt omkring i landet i f.eks. sportshaller og fitnesscentre. HVL-Gruppen kontaktede mig i min egenskab af ejer af AGR Consult og ville sælge mig reklameplads på to skærme i Aabenraa. Efter lidt frem og tilbage var jeg rimeligt hooked på idéen og jeg får tilsendt en ordrebekræftelse sammen med HVL-Gruppens udkast til annoncen, der efter sigende er udfærdiget af deres erfarne grafikere.

Jeg havde ingen indvendinger til ordrebekræftelsen med jeg var ikke tilfreds med deres annonceudkast. Derfor sender jeg mit eget annonceforslag retur med nogle kommentarer til, hvad jeg ikke brød mig om i deres udkast, der efter min mening indeholdt alt for meget tekst og derfor ikke var egnet til at blive vist i et 15 sekunders spot på en skærm. Desuden var der ikke blevet lyttet til det, jeg havde sagt i telefonen om, hvad der skulle fokuseres på i annoncen.

Efter dette hører jeg ikke mere og jeg kontakter derfor sælgeren fra HVL-Gruppen efter 3 dage for at høre, hvad der sker. Her får jeg at vide, at hans chef har informeret ham om, at deres tilbud til mig ikke længere er gyldigt og at de ikke kan gå videre i samarbejdet. Med andre ord, HVL-Gruppen bryder sig ikke om at blive udfordret, så en kunde, der stiller spørgsmålstegn ved deres professionalisme, er ikke en kunde, de ønsker at samarbejde med.

Seriøst uprofessionelt!!! De behøver ikke at ringe igen...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar