tirsdag den 15. januar 2013

Min espresso/kaffemaskine er ved at give op :-(

 
Min trofaste, men bestemt ikke problemfrie, automatiske espresso/kaffemaskine Siemens Surpresso S75 står overfor snarlig udskiftning.

Jeg vil gerne have en automatisk espresso/kaffemaskine igen - ikke fordi jeg ikke synes, at det er charmerende og "autentisk" at stå med en manuel espressomaskine á la Francis Francis eller Ascaso, men mere fordi jeg ved, at jeg bliver træt af at bruge den tid, det tager, flere gange om dagen.

De oplagte muligheder er vel en Siemens EQ.7, der findes i adskillige varianter, hvoraf nogle ser ud til at være på tilbud hele tiden, eller i hvert fald ofte. Men der er også andre muligheder, f.eks.:
  • Nivona CafeRomatica
  • Jura Impressa
Og så vil jeg heller ikke afskrive en tilsyneladende outsider som Gaggia Titanium, idet jeg ikke har brug for den automatiske mælkeskummer og prisen er lidt mere spiselig.

Kan nogen bidrage med relevante meninger og erfaringer?

3 kommentarer:

  1. Til de interesserede kan jeg oplyse, at jeg nu har reserveret en Siemens EQ.7 TE716219RW, der er på tilbud hos Elgiganten i denne weekend. Det er en noget mere luksuriøs maskine, end jeg egentlig havde planlagt, men prisen er så langt nede, at det alligevel giver mening - for mig... ;-)

    SvarSlet
  2. Hvad var prisen så? Fik tilbud i dag på 7999kr hvilke lød ok, syntes jeg...

    SvarSlet
  3. Julius, jeg fik den til 6999kr. Men i skrivende stund står den til 12999kr igen...

    SvarSlet